10 Kasım 2010 Çarşamba

FİİLDE ÇATI ÜNİTE PLANI

 Ünite Planı Şablonu                   

Boş ya da açıklamaların olduğu metin alanlarına tıklayarak yazın.

Öğretmenin
Adı, Soyadı
SERAP ERDOĞAN
Okulunun Adı
CUMHURİYE İ.Ö.O
Okulunun Bulunduğu Mahalle
İSMET PAŞA MAH.ELMADAĞ
Okulun Bulunduğu İl
ANKARA
Ünit Bilgisi
Ünite Başlığı FİİLDE ÇATI
Üniteniz için açıklayıcı ya da yaratıcı bir ad FİİLDE ÇATI
Ünite Özeti
İşlenen dersin içeriğini anlatan kısa ve öz bir ünite içeriği, öğrenilen ana konuların tanımı, ve etkinliklerin öğrencilerin Konu, Ünite ve Temel soruları cevaplamasına nasıl yardım edeceğinin kısa bir açıklaması.FİİLDE ÇATI ÖZELLİKLERİ,EYLEMİN  ÖZNE VE NESNEYE GÖRE KAZANDIĞI ANLAM ÖZELLİĞİNE VE BİÇİM DEĞİŞİKLİĞİNE ÇATI DENİR,CÜMLELERDE ÖNCE YÜKLEM BULUNUR,SONRA ÖZNELERİNE VE YÜKLEMLERİNE GÖRE EYLEMLER TÜRLERİNE AYRILIR.
Dersin Adı
TÜRKÇE
Sınıf Düzeyi  
8 SINIF
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre
3 HA FTA
Ünitenin Temelleri
Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları)
1-ÖZNEYE GÖRE FİİL ÇATISI(ETKEN,EDİLGEN,DÖNÜŞLÜ,İŞTEŞ)
2-NESNEYE GÖRE FİİL ÇATISI(GEÇİŞLİ,GEÇİŞSİZ,OLDURGAN,ETTİRGEN)


 Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları)
1-FİİLİN NE OLDUĞUNU KAVRAR
2-EYLEMİN ÖZNEYE VE NESNEYE GÖRE KAZANDIĞI ANLAM VE BİÇİM ÖZELLİĞİNİ KAVRAR
3-EYLEM ÇATISININ .FİİL KÖK VE GÖVDELERİNE GETİRİLEN ÇATI EKLERİYLE OLUŞTUĞUNU KAVRAR.
Öğretim Programı Tasarım Soruları

Temel Soru
ÇATI DENİNCE AKLINIZA NE GELİR?

Ünite Soruları
EYLEMLERİ ÇATILARINA GÖRE NASIL SINIFLANDIDIRIZ?

İçerik Soruları
ÖZNESİNE GÖRE FİİL ÇATISI NEDİR? NESNESİNE GÖRE FİİLÇATISI NEDİR?










Değerlendirme Planı
Değerlendirme Zaman Çizelgesi



Proje Başlamadan Önce
Öğrenciler Projlerini Gerçekleştirmek için Çalışıken
  Proje Tamamlandıktan Sonra









Öğrencinin geçmişini, becerilerini tutumlarını ve yanlış anlamalarını belirlemeye yardımcı olacak değerlendirme aracı

Öğrencinin geçmişini, becerilerini tutumlarını ve yanlış anlamalarını belirlemeye yardımcı olacak değerlendirme aracı
Öğrenci gereksinimlerini belirlemeye, ilerlemeyi izlemeye, anlayıp anlamadıklarını kontrol etmeye, üstbiliş, öz-yönelim ve işbirliğini cesaretlendirecek değerlendirme aracı
Öğrenci gereksinimlerini belirlemeye, ilerlemeyi izlemeye, anlayıp anlamadıklarını kontrol etmeye, üstbiliş, öz-yönelim ve işbirliğini cesaretlendirecek değerlendirme aracı
Öğrencilerin anlayıp anlamadıklarını ve becerilerini değerlendirecek, üstbilişi cesaretlendirecek, gelecek eğitimler için öğrenci gereksinimlerini belirleyecek değerlendirme aracı
Öğrencilerin anlayıp anlamadıklarını ve becerilerini değerlendirecek, üstbilişi cesaretlendirecek, gelecek eğitimler için öğrenci gereksinimlerini belirleyecek değerlendirme aracı
Değerlendirme Özeti
Bütün eğitim boyunca nasıl bir değerlendirme stratejisi uygulayacağınızın (neyi nerede nasıl neden yapacağınızı) ve kullanacağınız değerlendirme araçlarının tanıtımı.
Ünite Ayrıtnıları
Önkoşul Becerileri
 Üniteye başlayabilmek için öğrencilerde olması gereken kuramsal bilgi ve teknik beceriler
Öğretim (Öğrenme ve Öğretme) Süreçleri
Öğretim süreçlerinin açık bir resmi- öğrenci etkinliklerinin kapsamı ve sırasının açıklanması ve öğrencilerin kendi öğrenmelerini planlamaya nasıl dahil edileceği.












Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek

Özel ihtiyaçları olan (engelli) öğrenci


Öğrenme güçlüğü çeken öğrenci


Üstün zekalı ya da yetenekli öğrenci

Ünite için Gerekli Kaynaklar ve Malzemeler


Teknoloji – Donanım (Kullanmayı düşündüğünüz aracın yanındaki kutuya tıklayın)            

 Fotoğraf Makinası
 Bilgisayarlar
 Digital Foto. Makinası
 DVD Oynatıcı
 İnternet Bağlantısı
 Lazer Disk
 Yazıcı
 Yansıtma Sistemi
 Tarayıcı
 Televizyon
 VCR
 Video Kamera
 Video Konferans Sistemi
 Diğer      
Teknoloji – Yazılım (Kullanmayı düşündüğünüz yazılımın yanındaki kutuya tıklayın)
 İşlem Tablosu
 Masaüstü Yayıncılık
 E-posta
 CD üzerinde ansiklopedi
 Görüntü İşleme
 Web Tarayıcı
 Çokluortam

 Web Sayfası Geliştirme
 Kelime İşlemci
 Diğer      


Basılı Malzemeler
Ders Kitabı, Öğretim Programı Rehber kitapları, hikaye kitapları, laboratuvar el kitapları vb.   
Sarf Malzemeleri
Kalem, defter vb.
İnternet Kaynakları
Ünitenizin uygulanmasını destekleyecek web adresleri.
Diğer Kaynaklar
Okul gezileri, misafir konuşmacılar, uzmanlar, diğer sınıflardaki öğrenciler ve öğretmenler, toplum üyeleri vb.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder